#1 Dear diary ~ Seluar ku terlondeh

Assalamualaikum.

Memandangkan semua orang pun buat macam macam segmen kat blog bagi tujuan mempromote blog masing masing seterusnya merebut gelaran Most Viewed Blog of The Year / Most Blog Followers / etc. Dan dan aku pun tiba tiba terfikir nak buat segmen Dear Diary dimana aku akan revealkan kisah zaman kanak kanak aku yang penuh warna warni. *ayat cliche
aku bukan nak cari publisiti murahan ya 
So, aku namakan segmen aku ni Dear Diary ~

#1 Dear diary ~ Seluar ku terlondeh
*i will reveal the characters at the end of this story.
21 Jan 2007 - Aku dengan Aqilah tengah main badminton kat luar rumah. Naimah, seorang yang tak reti nak break basikal, tengah pusing pusing dengan basikal keliling kita orang. Keadaan sangat harmoni ketika dan saat itu. Aqilah tak perasan yang Naimah tengah bawa basikal kat belakang dia. Suddenly!! Lembaga yang tak dapat nak break basikal atau at least elak mangsa di hadapannya itu menerpa Aqilah dengan rakusnya. Tayar basikal tu apa lagi, 'tarik' seluar Aqilah, lalu seluarnya jatuh menyembah bumi. ARGGHH!! Terserlah underwear warna pink dia. *Kanak kanak lagi, spender warna warni. Macam kau orang tak ada je dolu dolu. 

Aku yang kat depan dia ni dah tak boleh nak cover gelak lahh. Bayang kan seluar dia boleh terlondeh kat public, dan time tu Arief pun ada dekat tepi kita orang gak. Semua orang gelak tak ingat dunia, akhirat ye lah kot. Lepas tu terus Aqilah tarik seluar dia cepat cepat. Tak kan nak marah kat kita orang yang tengah gelak ni kan. Pop quiz ; Kalau orang gelak kat kita, apa kita harus buat? 
Answer ; Gelaklah sekali! Hahahaha! Bagi cover sampai habis!
Memang lepas tu merah padam lah muka walaupun hakikinya Aqilah ni seputih bontot kuali. 

Watak dan Perwatakan *macam komsas tak ? 
Aqilah, Kakak aku
Aku, ye aku lahh. 
Naimah, Jiran depan rumah
Arief, Jiran sebelah 

Pecah perut kan bila buka diari lama balik. Jadi, ce cite zaman jahiliah kau orang dulu macam mana? Mana tahu aku boleh buat filem ke besar nanti. 
With <3 
Peace! :D

No comments: