#2 Dear diary ~ Hadiah hari guru

Assalamualaikum.

16 mei 2003(?) - macam tak logik kan aku mula tulis diari seawal umur 10 tahun? lagi lagi aku ni seorang penyokong kuat anti-menulis sampai boleh meraih gelaran 'tulisan terhodoh mengalahkan muka kera dapat bunga' selama 5 tahun berturut turut. 

okay okay. aku mula melalut lagi.
i'm sorry! *tiru gaya amir raja lawak
. . . FAILED!

walaupun hari guru dah lama lepas.. ada aku kisah? aku nak post gak!

aku masih ingat lagi kenangan hari guru kat sekolah kebangsaan bandar anggerik masa aku darjah 3 dulu. kalau masa kecik dulu, aku punya suka beli hadiah banyak banyak untuk cikgu sekolah tu. kalau boleh, nak kasi hadiah kat semua cikgu. bawak terus satu lori hadiah. *bapak pulun

menjelma hari guru, aku la yang paling resah. lagi resah dari orang tikam nombor kt toto, tunggu nombor tikam tak keluar keluar. 3 hari sebelum, aku pecah kepala fikir, cikgu ni suka apa? apa aku patut bagi eh? mini cooper ke mercedes? kad biru ke merah? ceh, mana aku reti buat kad kad ni. aku memang kureng daya kretiviti dari dulu lagi. hey, at least aku mengaku.

last last aku akan bagi hadiah favourite aku, ya, wajib bagi tiap tiap tahun ; sekotak pen merah. loser habis kan? yang tak tahan tu, aku balut satu satu pen. lepas tu tulis nama cikgu atas hadiah aku. konon nak tanda, pen merah ni siapa punya. tak nak tertukar. kononnya lahh.

kalau aku tau la yang cikgu tanda kertas guna pen merah dulu, dah lama aku hadiah kan pen biru ke, hijau ke. sebab pen merah tu lah, banyak pangkah kat soalan sains aku. haihh. dah terjatuh baru terngadah? *drama queen

ada juga budak bagi baju bayi kat cikgu yang nak kahwin. walhal tak tahu lagi cikgu tu dapat anak lelaki ke perempuan nanti. buat anak pun belum lagi. haha. ada juga yang lagi tak guna dari aku, datang sekola tangan kosong. lepas tu singgah gerai jual bunga ros busuk RM1.00, beli satu, bagi kat guru besar. konon wakil untuk semua guru. mesej budak ni ' spread the love! ' agaknya. 


sesungguhnya hadiah yang paling baik ialah dengan mendoakan kesejahteraan untuk cikgu cikgu kita. tanpa mereka, siapalah kita hari ini. 

Peace cikgu!


No comments: